You are currently viewing Pierścienie tłokowe do Hondy – ich budowa i funkcje

Pierścienie tłokowe do Hondy – ich budowa i funkcje

Funkcjonowanie silnika samochodowego jest uzależnione od bardzo wielu czynników. Zdecydowanie nie można zapominać o tym, że silnik będzie działał prawidłowo tylko jeśli wszystkie elementy będą ze sobą doskonale współpracować.

Pierścienie tłokowe są w silniku

pierścienie tłokoweWarto wspomnieć o częściach jakimi są trwałe pierścienie tłokowe honda. Jak działają i jak są w ogóle zbudowane? Należałoby zacząć od tego, że pierścień tłokowy nigdy nie może występować w silniki pojedynczo. Sama nazwa wskazuje na to, że pierścienie tłokowe stanowią prawidłowo działający element tylko razem. W silnikach spalinowych, w szczególności czterosuwowych pierścienie tłokowe występują potrójnie. Oczywiście każdy jest inaczej zbudowany i dostosowany do działania we współpracy z pozostałymi dwoma. Żeby móc dokładniej omówić budowę pierścieni tłokowych, warto będzie scharakteryzować jaką funkcję w silniku pełnią. Przede wszystkim zadanie jakie pełnią pierścienie tłokowe to uszczelnianie komory spalania w silnikach przykładowo samochodów marki Toyota. Jednak nie można nie wymienić w tym miejscu również funkcji jaką jest kontrola zużycia oleju. Z całą pewnością to właśnie na tego rodzaju funkcjach, nam jako użytkownikom bardzo zależy. Poza tym pierścienie tłokowe dbają od prawidłowe przenoszenie ciepła z tłoka silnika do jego cylindra. Możemy sobie wyobrazić, że jeśli ten proces byłby zaburzony z całą pewnością silnik nie mógłby spełniać swojego zadania z tak dużą wydajnością. Istnieje jednak pewne zastrzeżenie co do spełniania przez pierścienie tłokowe właśnie tych trzech ważnych funkcji. Uwagą, którą zdecydowanie warto zapamiętać będzie to, że pierścienie tłokowe muszą układać się sprężyście właśnie, kiedy wpływ na nie ma wysoka temperatura. Znaleziono dobre rozwiązanie tego dylematu. Podstawową rzeczą będzie pozostawienie odpowiedniej wielkości luki przy zetknięciu pierścieni z cylindrem.

pierścienie tłokoweZ całą pewnością nie zakłóci to szczelności połączenia pierścieni, a da możliwość wykonywania elastycznych ruchów elementu. Trzeba pamiętać o tym, że pierścienie tłokowe, chociażby te rik posiadają dokładnie określony kształt. Nie jest proste uzyskać kształt pożądany, jednak w przypadku pierścieni służy temu proces owalizacji. Skoro znamy już zasadę działania oraz najważniejszą cechę budowy, jaką posiadają pierścienie tłokowe, z całą pewnością warto by było wspomnieć coś o ich rodzajach. Pierścienie tłokowe, dajmy na to w autach marki Honda, dzielą się na uszczelniający, kompresyjno-zgarniający oraz zgarniający. Ten ostatni pełni wyjątkową funkcję, ponieważ odpowiada za zbieranie nadmiaru oleju ze ścianek cylindra. Jednak funkcja ta i jego występowanie będzie uwzględniane jedynie w silnikach czterosuwowych. Biorąc pod uwagę części do samochodów japońskich, to z całą pewnością właśnie pierścienie tłokowe wiodą prym popularności i jakości. Szukając dobrej jakości części do aut japońskich bez wątpienia natrafi się na te producenta NPR. Ich popularność z całą pewnością wynika właśnie z wysokiej jakości elementów i dobieranych materiałów. Biorąc pod uwagę budowę i sposób działania silnika w samochodach japońskich z silnikami czterosuwowymi, nie są się nie wyróżnić dużej roli pierścieni tłokowych.

Oczywiście warto będzie również wiedzieć jak pierścienie tłokowe działają i jaką funkcję przyjmują, aby zapoznać się szerzej z prawidłowym funkcjonowaniem silnika.